Recent Posts

    ad

    Resep Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit

    Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar tentang Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit yang dapat kamu jadikan wawasan. Contoh, masa Nana memasak masak lemak udang, saya menyarankan Nana memasak Masak Lemak Cili Padi stail Nogori, tetapi dia memilih cara dia sendiri. Hari ini Nana menyediakan Masak Lemak Udang yang saya namakan Masak Lemak Udang Dr Nana. Jom layan resepi mudah dan sedap ini.

    Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit Resepi Udang Galah Masak Lemak Cili Api yang memang sangat sedap dan membuka selera. Jika ada udang galah yang segar, boleh lah cuba masakan ini. Bagi Che Nom, masak lemak cili api yang sedap terletak kepada dua kunci utama iaitu seafood yang segar dan penggunaan daun kunyit yang segar dalam kuahnya. kamu sanggup membuat Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit gunakan 9 bahan 9 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

    Bahan-bahan untuk memasak Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit

    1. Sobat juga memerlukan 10 ekor udang.
    2. Kamu membutuhkan 2 ulas bawang putih.
    3. Persiapkan 3 ulas bawang merah.
    4. Silahkan kamu siapkan 1 batang serai diketuk.
    5. Persiapkan 1 keping asam keping.
    6. Silahkan sobat siapkan 2 sudu pes tumis.
    7. Kamu siapin 1 sudu kecil serbuk kunyit.
    8. Sediakan juga RM 2 santan kelapa.
    9. Sediakan 5 biji cili padi diketuk.

    Aroma dari daun kunyit sungguh harum dan menyelerakan. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api yang sangatlah sedap. Che Nom sangat beruntung kerana ada seorang follower yang ikhlas sudi berkongsi resepi yang asli dari Negeri Sembilan dan resepi ini. Barulah saya tahu yang untuk memasak selain dari ikan, tak perlu diletakkan asam keping pun.

    Langkah cara membuat Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit

    1. Bahan2:.
    2. Tumis bawang merah bawang putih dan pes tumis sehingga naik bau..
    3. Kemudian masukkan serai yang diketuk..
    4. Selepas itu bolehla masukkan gula melaka dan asam keping..
    5. Masukkan santan dan selalu lah kacau supaya santan tidak berketul..
    6. Kemudian bolehla masukkan serbuk kunyit. Gaul rata..
    7. Setelah kacau sebati masukkan udang dan juga cili padi..
    8. Akhir sekali boleh masukkan bahan perasa garam dan gula..
    9. Taraaa! Dh siap!.

    Cuma diletak garam dan serai sahaja. Udang,bawng merah/putih,garam/perasa,kunyit,daun limau perut,santan,minyak masak,cili padi dan gula.slmt mcuba. Ayam Masak Lemak Cili Padi Recipe. So, history and cultural lesson over, back to the recipe. Ayam Masak Lemak Cili Padi is a fiery Malay coconut chicken curry.

    Begitulah pembahasan Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyitartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Resep Udang Masak Lemak Cili Padi #kunyit"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel