Recent Posts

    ad

    Tutorial memasak Sup daging cendawan

    Sup daging cendawan ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar tentang Sup daging cendawan yang bisa kalian jadikan contoh. Dulu Sri Handayani Pembantu Rumah kami rajin membuat Cendawan goreng tepung. Saya memang tak larat nak menyediakan hidangan yang remeh, jadi saya hanya memasak Sup Cendawan sahaja. Sebab ter lupa untuk membeli fish ball, saya hanya menggunakan ikan bilis yang halus dengan sedikit udang sahaja.

    Sup daging cendawan So seperti biasa sebelum masak Kak Noor akan blogwalking di dapur rakan-rakan untuk mencari resepi sup ayam. Bukan tak tahu resepinya, tetapi mana tahu jumpa dengan blogwalking, jumpa resepi sup ayam yang best dan lain daripada resepi Kak Noor sendiri. Resepi Sup Sayur yang sedap dimakan panas-panas di kala cuaca mendung atau ketika kurang sihat. kamu sanggup memasak Sup daging cendawan memakai 10 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

    Bahan-bahan untuk memasak Sup daging cendawan

    1. Anda Memerlukan 1 paket cendawan tiram.
    2. Siapkan juga 250 gm daging batang pinang.
    3. Anda Memerlukan 1 biji bwg besar dicincang halus.
    4. Anda butuh 5 ulas bwg putih dicincang halus.
    5. Silahkan sobat siapkan 2 biji cili padi dicincang halus.
    6. Sobat juga memerlukan 30 gm suhun di rendam hingga lembut.
    7. Sediakan juga 1 biji kentang dipotong 6.
    8. Anda perlu 1 sdk lada hitam.
    9. Anda Memerlukan 1300 ml air kosong.
    10. Kamu membutuhkan 2 sdk garam dan perasa.

    Bahan-bahan sayur boleh di tambah mengikut kesukaan anda cuma sayur yang keras perlu dimasukkan terlebih dahulu supaya lembut dengan sempurna bila siap masak nanti. Jom kita masak sup daging dengan cendawan Sup yang dimasak begitu simple tapi amat menyelerakan. Ohh rupa rupanya ada air asam jawa dan belacan bakar. Inilah kali pertama, saya mendengar yang belacan dimasukkan ke dalam sup.

    Step by step cara memasak Sup daging cendawan

    1. Tumis kan bahan kisar hingga garing.Masukkan daging dan kentang dan masak hingga air dgg kering..
    2. Masukkan air.Tunggu mendidih dan kentang empuk.Masukkan cendawan,suhun,garam dan lada hitam.Jgn terlalu lama msk..tunggu mendidih tutup api..
    3. Ketika menghidang tabur kn daun bawang.

    Kata Kak Kama, ramai yang tak percaya bila diberitahu yang kuah sup nya dimasukkan belacan. Ramai yang memikirkan yang dia hanya bergurau. Berselera suami akak makan sup daging ni maklum la daging batang pinang lembu tempatan yang segar so daging ni memang sedap dan terasa manis serta lembut senang nak dimakan. Hari ini kami mahu kongsikan resepi sup sayur sawi cendawan yang best untuk anda jadikan sebagai menu hidangan diet atau menu normal. Jangan risau, nak letak isi ayam, daging ataupun meatball pun boleh dalam sup ini.

    Begitulah pembahasan Sup daging cendawan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Sup daging cendawankonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Tutorial memasak Sup daging cendawan"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel