Recent Posts

    ad

    Resep Masak kurma daging

    Masak kurma daging ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar tentang Masak kurma daging yang dapat kamu jadikan wawasan. Korang tahu tak mana datang nya resipi daging masak kurma ni? Adakah sebab kita letak kurma lepas tu jadi daging masak kurma? Kulit kayu manis, buah pelaga, bunga lawang.

    Masak kurma daging Cari sahaja rempah kurma ayam atau daging jenama Adabi atau Babas. kurma daging. Kemudian masukkan daging dan kacau rata. Bancuh rempah kurma dengan sedikit air dan masukkan ke dalam periuk. kamu mampu membuat Masak kurma daging manfaatkan 13 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

    Bumbu dan bahan untuk memasak Masak kurma daging

    1. Anda perlu 500 gm daging batang pinang di potong nipis.
    2. Persiapkan 1 biji bwg besar dikisar.
    3. Kamu siapin 5 ulas bwg putih dikisar.
    4. Kamu membutuhkan 1 inci hali dikisar.
    5. Anda Memerlukan 2 bungkus rempah kurma bancuh dgn air.
    6. Kamu siapin 1 sdb kerisik.
    7. Kamu butuh 1 biji tomato.
    8. Silahkan sobat siapkan 2 biji kentang.
    9. Silahkan sobat siapkan Cili hijau 2btg dan cili merah 2btg.
    10. Persiapkan 200 ml santan pekat.
    11. Siapkan juga 2 gelas air.
    12. Anda membutuhkan 1 sdb garam.
    13. Silahkan kamu persiapkan 1 sdk perasa.

    Aneka Resep DAGING Spesial Yang Enak, Sederhana Serta Cara membuat masakan daging Terbaru Supaya Cepat, Mudah Dan Praktis. Resep steak dengan sentuhan saus kurma yang lezat. Daging sapi has dalam disiram saus manis-gurih kurma. Santap selagi hangat dengan kentang goreng dan sayuran.

    Langkah cara membuat Masak kurma daging

    1. Ini bahan2 nya.Tumis bahan2 kisar smpai wangi kemudian masukkan rempah kurma dan 2cwn air masak hingga rempah berbau wangi dan pecah minyak.
    2. Masukkan daging dan kentang masak hingga daging empuk..
    3. Kemudia msukkan santan dan 2 gelas air.Masukkan tomato dan cili merah/hijau.Tunggu hingga mendidih dan masukkn kerisik,garam dan perasa..
    4. Masukkan asam keping dan masak hingga mendidih dgn api yg sederhana.Dah siap.

    Che Nom nak kongsikan resepi Ayam Masak Kurma. Sama seperti kari, hidangan ni sangat terkenal di kalangan masyarakat Melayu, juga dipercayai hasil dari pengaruh masakan India Cuma cara orang. Hari ni che mat masak kurma ayam. Plan asal nak bikin kari, tapi menu bertukar Kalau anda nak guna daging pun boleh, telur rebus pun sesuai. Boleh juga nak masukkan sekali telur rebus dalam.

    Begitulah pembahasan Masak kurma daging terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Masak kurma dagingkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Resep Masak kurma daging"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel