Recent Posts

    ad

    Panduan memasak Ikan siakap stim

    Ikan siakap stim ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar berkaitan dengan Ikan siakap stim yang bisa kalian jadikan ide. Kami beri resepi ikan ini khas untuk anda. Diorang kan nak bayar sewa,gaji serta dapat untung. Sebenarnya perkara ini telah banyak kali ditulis dan tapi berapa ramai antara kita.

    Ikan siakap stim Masukkan kesemua bahan yang dihiris dan sedikit air jika perlu. Buka penutup kukus dan masukkan tomato. Ok ni saja resepi ikan siakap kukus yang senang dan simple dari saya. anda mampu memasak Ikan siakap stim mengfungsikan 12 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

    Komposisi untuk memasak Ikan siakap stim

    1. Kamu perlu 1 ekor ikan siakap.
    2. Sediakan 1 biji limau nipis(diperah).
    3. Anda perlu 1 batang serai(diketuk).
    4. Anda Memerlukan daun limau purut.
    5. Sobat juga memerlukan lobak merah(dihiris).
    6. Silahkan kamu siapkan tomato.
    7. Siapkan juga 2/3 biji cili padi(diketuk).
    8. Kamu perlu 1/2 inci halia(dihiris halus).
    9. Persiapkan daun ketumbar.
    10. Silahkan kamu siapkan bawang putih(diketuk).
    11. Sediakan juga air.
    12. Selain itu juga tambahkan garam & perasa.

    Masukkan daun limau yg dikoyak, halia dan serai yg dipotong letakkan di bawah ikan yg dibelah. Curahkan air kiub pati ayam yang sudah dibancuh dengan air panas. Aloh-aloh. sedapnyaaaaaaa. nengok gambo pun dah terliur kottt. inikan pulak kalau dah masak. huhuhu. tapi kami ni belum lagi la makan masak sendiri siakap stim ni. enath bila la gamaknya nak masak benda ni. kurang makan ikan kami ni. tapi kadang sebat jugak kalau makan kat luar. sekali sekala boleh la kan. mahal kotttt. baik buat sendiri. bahan pun mudah je. tapi. teman punya. Resepi ikan siakap yang cukup menyelerakan.

    Step by step cara memasak Ikan siakap stim

    1. Bersihkan ikan siakap..
    2. Masukkan ikan siakap kedalam kuali..dan masukkan kesemua bahan.kecuali daun ketumbar (dimasukkan akhir sekali).
    3. Biarkan ikan masak sekata..baru dimasukkan daun ketumbar...biarkan seketika baru ditutupkan api... dan siap untuk dihidangkan..

    Kaedah stim ini sangat bagus untuk kita kerana ia menyihatkan. Penggunaan minyak yang tidak banyak dan aroma bahan-bahan lebih menyerlah dengan kaedah ini. Beliau berkongsi resepi, gambar dan cara-cara untuk memasak masakan ini dari awal sehingga ke akhir dan juga beberapa tips dan petua. Sesiapa pun boleh memasaknya :) Jangan lupa SUBSCRIBE untuk resipi-resipi terkini Aja. Kalau ikan kurang segar, jangan dibuat masak kukus nanti tak sedap isinya, sebaliknya buat masak goreng deep fried sehingga rangup dan boleh curah kuah sweet sour atau sebagainya supaya rasa lebih sedap.

    Begitulah pembahasan Ikan siakap stim terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ikan siakap stimartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Panduan memasak Ikan siakap stim"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel