Recent Posts

    ad

    Panduan membuat Begedel Daging

    Begedel Daging ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar seputar Begedel Daging yang dapat Anda jadikan ide. Resepi Begedil Daging yang sedap dimakan bersama soto atau bihun sup. Menggunakan ubi kentang dan daging sebagai bahan utama, Begedil daging taklah begitu sukar untuk disediakan, hanya perlu menggunakan teknik yang betul pasti menjadi, pastilkan minyak yang digunakan untuk menggoreng begedil ini betul-betul panas untuk menggelakkan daripada minyak daripada melekat pada begedil. Begedil yang dijual sekadar bahan bahan asas sahaja kerana mereka inginkan keuntungan.

    Begedel Daging Selalunya kalau beli daging kisar atau daging burger mesti dihabeskan dengan membuat spageti. Kali ni bila beli kentang dan daging kisar,terus jer on projek begedil ni. Sudah menjadi kebiasaan saya bila nak mencuba sesuatu yang baru, saya akan gugel cari resepi yang terbaik. anda dapat memasak Begedel Daging menggunakan 10 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

    Komposisi untuk memasak Begedel Daging

    1. Anda butuh 1 kg kentang(kupas kulit - digoreng).
    2. Kamu siapin 5 sudu besar daging cincang.
    3. Silahkan kamu siapkan 4 ulas bawang putih dikisar.
    4. Anda butuh 1 inci halia dikisar.
    5. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh lada putih.
    6. Kamu butuh 2 sudu besar bawang goreng.
    7. Sobat juga memerlukan 1 pokok daun sup potong kecil-kecil.
    8. Anda butuh Sebiji telur.
    9. Sediakan Sedikit garam.
    10. Kamu siapin Minyak dan telur untuk menggoreng.

    Resepi tauhu bergedil yang pernah viral di media sosial. Ini cara saya buat bergedil iaitu dengan menggoreng kentang sebelum dikisarkan. Rasa kentang yang digoreng lebih sedap berbanding kentang. Teringin nak mencuba resepi tauhu begedil yang lengkap isinya dengan lauk kegemaran lepas tu cicah pula dengan sambal kicap.

    Intruksi cara membuat Begedel Daging

    1. Kentang digoreng lalu dilenyek halus.
    2. Daging cincang hendaklah ditumis dengan bahan kisar, lada putih sehingga masak lalu dicampurkan dengan daun sup, bawang goreng, telur dan garam..
    3. Setelah itu diuli sampai sebati. Dibulat-bulatkan. Disapukan telur lalu digoreng sampai garing. Dah siap! Boleh dihidangkan..

    Buat sendiri jauh lagi sedap berbanding dibeli di pasarr malam. Manakan tidak , kalau buat sendiri isi ayam lebih kurang nak sama dengan kentang. Lihat juga resep Perkedel kentang daging sapi enak lainnya! Resipi Begedil Ayam yang sangat mudah dimasak dan sangat sedap. Che Nom sediakan begedil ayam ni untuk dihidangkan bersama soto ayam, sebabnya tak sedaplah soto kalau tak ada begedil kan.

    Begitulah pembahasan Begedel Daging terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Begedel Dagingartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Panduan membuat Begedel Daging"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel