Recent Posts

    ad

    Tutorial memasak Udang Percik

    Udang Percik ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Udang Percik yang bisa sobat jadikan inspirasi. Setiap kali bulan puasa, mesti ada rasa teringin nak makan ayam percik. Tapi, kadangkala malas betul nak keluar ke bazar Ramadhan. Apa kata cuba buat sendiri di rumah dengan resepi ayam percik yang sangat senang ini.

    Udang Percik Ayuh cuba sendiri resepi ini baru tahu merecik tak merecik resepi ni. Rata rata pengguna mengatakan resepi ini sangat mudah untuk diikuti. Saya nak kongsikan resepi udang percik yang sedap dengan menggunakan udang galah. anda bisa memasak Udang Percik menggunakan 10 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

    Bahan-bahan untuk memasak Udang Percik

    1. Anda perlu 250 g udang(dibuang kulit).
    2. Anda membutuhkan 4 sudu makan mayonis.
    3. Silahkan kamu persiapkan 1/2 sudu makan gula.
    4. Anda butuh 4 tangkai cili padi (dihiris).
    5. Silahkan sobat persiapkan 4 ulas bawang putih (ditumbuk).
    6. Anda Memerlukan 10 g serbuk lada hitam.
    7. Sobat juga memerlukan 5 g serbuk lada putih.
    8. Silahkan sobat persiapkan 5 g garam.
    9. Kamu perlu 50 ml air.
    10. Siapkan juga 2 sudu makan minyak jagung.

    Kami selalu dapat makan udang galah free sebab en suami kaki pancing. Pergi kolam udang pun tauke kolam risau. takut udang habis dipancing en suami. Rezeki dia selalu memang menjadi bila memancing udang. Sebenarnya, mudah sangat nak buat ayam percik kat rumah.

    Langkah cara memasak Udang Percik

    1. Perap udang bersama serbuk lada hitam dan garam..
    2. Satukan mayonis, gula, cili padi dan bawang putih. Gaul rata..
    3. Panaskan minyak dan goreng udang separuh masak. Masukkan bahan yang digaul tadi. Kacau sebati..
    4. Masukkan serbuk lada putih, serbuk lada hitam dan air. Kacau rata dan biarkan kering sedikit. Siap dan sedia untuk dihidangkan. Jangan ddidihkan terlalu lama kerana kuah akan pecah minyak nanti dan berketul. Selamat mencuba!.

    So, kali ini Iday nak share resepi mudah masak ayam percik. Bukan apa, baru-baru ni kan viral ada yang beli ayam percik dekat bazar tapi tak betul-betul masak. Apa kata korang buat sendiri je, lagi puas hati hehehe. Bahan-bahan yang diperlukan : Masukkan udang. Lebihan kuah tadi masak hingga kuah pekat.

    Begitulah pembahasan Udang Percik terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Udang Percikpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Tutorial memasak Udang Percik"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel