Recent Posts

    ad

    Tutorial memasak Sambal petai udang

    Sambal petai udang ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar mengenai Sambal petai udang yang bisa Anda jadikan inspirasi. Sambal Tumis biasanya agak cair sedikit sambalnya. Sedangkan Sambal mereka lebih berpalut pada udang atau sotong atau apa apa yang dimasak. Saya pernah makan di Restoran Adam Chan yang sangat sedap Sambal Udang Petai yang dihidangkan.

    Sambal petai udang Saya pula akan makan kurma diikuti sedikit air zam zam. Tetapi, elakkan menggunakan udang dengan kulit badan tidak dibuang kerana anda mahu perisa sambal dan petai terserap masuk ke dalam isi udang. Jika sebarang resepi anda (baik yang manis atau savouri) menggunakan gula Melaka, lebih baik anda parut dahulu kerana gula Melaka yang sudah diparut akan cair lebih cepat dan sekata. anda dapat memasak Sambal petai udang mengfungsikan 11 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

    Bahan-bahan untuk memasak Sambal petai udang

    1. Anda membutuhkan Udang dikopek kulit.
    2. Silahkan kamu siapkan 1 mangkuk isi petai.
    3. Kamu butuh Garam.
    4. Persiapkan Gula.
    5. Siapkan juga Serbuk perasa.
    6. Silahkan kamu persiapkan Minyak masak.
    7. Silahkan kamu siapkan Bahan kisar:.
    8. Anda Memerlukan 1 labu bawang besar.
    9. Kamu perlu 3 ulas bawang merah.
    10. Anda perlu 3 ulas bawang putih.
    11. Kamu membutuhkan 6 sdb cili kering kisar.

    Resepi Sambal Tumis Udang dan Petai, hidangan yang cukup membuka selera terutamanya buat penggemar ulam petai. Untuk mendapatkan resepi penuh sila kunjungi http://secukuprasa.com/sambal-tumis-udang-petai Resepi Sambal Tumis Udang ini disediakan menggunakan bahan yang ringkas dan penyediaanya tidak memerlukan masa yang panjang. Pastikan anda menggunakan udang yang segar kerana rasa manis udang segar akan melazatkan lagi kuah sambal tumis. Hidangan untuk keluarga yang enak dimakan bersama nasi putih atau nasi lemak.

    Intruksi cara membuat Sambal petai udang

    1. Panaskan minyak. Goreng udang sekejap. Angkat dan ketepikan..
    2. Gunakan minyak yang sama, tumis bahan kisar hingga pecah minyak. Masukkan sedikit air supaya cili masak secukupnya..
    3. Masukkan gula, garam, serbuk perasa. Kacau atas api perlahan..
    4. Masukkan udang dan petai. Kacau sebati. Tutup api bila sambal cukup masak..

    Sambal udang (prawn sambal) is a much celebrated recipe in my family and everyone loves it. My late mother made a killer dish of sambal udang…it was always the most popular dish on my family's dining table. Whenever she made sambal udang, everyone would be waiting in anticipation for a great meal. Sambal memang bisa menjadi pelengkap sempurnanya menu masakan dan makanan. Jika berbau, walaupun luaran kulit udang elok,tapi isi udang telah pun lembik dan busuk.

    Begitulah pembahasan Sambal petai udang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Sambal petai udangartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Tutorial memasak Sambal petai udang"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel