Recent Posts

    ad

    Panduan membuat SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate)

    SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate) ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar seputar SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate) yang bisa sobat jadikan inspirasi. Kalau korang rasa nak cuba resipi ni, trylah! Kaut semua kerak-kerak tepung untuk mengelakkan menjadi hangus. Hidang!--Muzik: Scott Joplin - The Entertainer.

    SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate) Ramai yang tanya resepi sotong goreng tepung rangup sebab ramai buat tapi tak menjadi. Macam mana tepung elok melekat dengan sotong? Bukan guna tepung serbaguna pun tapi sebenarnya resepinya mudah saja. anda mampu memasak SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate) pakai 4 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

    Bahan-bahan untuk memasak SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate)

    1. Siapkan juga Sotong.
    2. Kamu membutuhkan Tepung kentucky.
    3. Sobat juga memerlukan Serbuk cili.
    4. Kamu siapin Telur.

    Cuma kena tahu teknik yang betul semasa masak. Masak sotong goreng tepung ni pun masa cuti sekolah tempohari. Jumpa resepi yg mabeles ini. "Rangup diluar lembut didalam" sotong dia tak liat. lembut jer masa menggigit sotong tu dan tepungnya rangup krap krup kruk memakannya. Memang sedap sotong celup tepung terutama makan panas panas sementara tepung masihg rangup.

    Intruksi cara memasak SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate)

    1. Maaf ya x sempat ambil gambar bahan2, lupaaaa 😂.
    2. Bersihkan sotong buang kulit, perut dan tulang.. Kemudian potong ikut size yg anda suka, besar2 lagi bgus (boleh guna berapa banyak kuantiti sotong yg anda suka).
    3. Gaulkan tepung kentucky & serbuk lada kedalam telur, sebatikan (telur boleh guna 1 biju atau 2 biji ikut kuantiti sotong yg anda nak masak) kemudian masukkan sotong yg sudah d potong gaul sebati.. Perap 30 minit.
    4. Panas kan minyak... Tuang tepung kentucky & serbuk lada ke dalam bekas kering.. Gaul sotong ke dalam tepung sebelum di goreng.. Siap! Hati2 sebab sotong ni suka meletup2 😂😂.
    5. Kalau nak guna tepung bestari lagi sedappp.. Rumah saya xda,, tu saya xpakai... Selamat mencuba 😊.

    Sotong Goreng Tepung Oleh: Azie Kitchen. Resepi sotong goreng tepung ini mudah sahaja, cuma perlu tahu teknik yang betul masa korang nak masak. Resepi ini menggunakan tepung bestari, anda juga boleh menggunakan tepung gandum atau tepung jagung. Pasni boleh lah buat sendiri Sotong Goreng Tepung Rangup Sedap kat rumah sendiri. Cuma nak masak sotong ni, paling best kalau ada partner aka pembantu kat dapur.

    Begitulah pembahasan SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Panduan membuat SOTONG GORENG TEPUNG RANGUP (recreate)"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel