Recent Posts

    ad

    Panduan membuat Masak lemak rebung bersama sotong

    Masak lemak rebung bersama sotong ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar seputar Masak lemak rebung bersama sotong yang bisa Anda jadikan inspirasi. Rebuskan rebung dengan garam sehingga mendidih dan lembut. Masukkan bahan yang dikisar, serai, udang, dan rebung. Resepi Roti Canai Lembut Dan Rangup Masak lemak rebung bersama sotong.

    Masak lemak rebung bersama sotong Ye lah kan rasa macam tak best jer kalau masak sesuatu yang suami tak boleh makan. KACANG PANJANG GORENG BERSAMA SOTONG DAN UDANG. Masak Lemak Cili Api Rebung bersama Kaki Ayam - Duration:. kamu dapat membuat Masak lemak rebung bersama sotong memanfaatkan 14 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

    Komposisi untuk memasak Masak lemak rebung bersama sotong

    1. Anda perlu 350 gram rebung (dibersihkan dan direbus).
    2. Anda Memerlukan 200 gram sotong (dibersihkan dan dicelur sekejap).
    3. Kamu butuh 1 labu bawang holland *.
    4. Sediakan juga 1/2 biji bawang merah India *.
    5. Anda perlu 2 biji bawang merah *.
    6. Selain itu juga tambahkan 3 batang serai (diketuk).
    7. Silahkan sobat siapkan 1 genggam cili kering (direbus) *.
    8. Sediakan 1 inci belacan *.
    9. Sediakan juga Sedikit serbuk kunyit.
    10. Kamu siapin 2 mangkuk air.
    11. Selain itu juga tambahkan 300 ml santan pekat.
    12. Sediakan Sedikit pucuk bebuas.
    13. Persiapkan Garam.
    14. Sobat juga memerlukan Serbuk perasa.

    Masukkan rebung ke dalam periuk bersama bahan kisar halus, asam gelugor dan serai titik. Tambah udang, kacau dan masak hingga udang berubah warna. Tuang santan cair, kacau dan biar mendidih. Bila rebung lembut, tuang pati santan, perasakan dengan garam secukupnya dan sedikit gula.

    Langkah cara memasak Masak lemak rebung bersama sotong

    1. Kisar bahan-bahan yang bertanda *. Tumis dengan sedikit minyak bersama serai dan masukkan sedikit kunyit. Kacau seketika. Masukkan air dan rebung. Biar mereneh..
    2. Masukkan santan dan pucuk bebuas. Kecilkan api dan sentiasa dikacau. Masukkan serbuk perasa dan garam. Akhir sekali masukkan sotong. Kacau seketika dan tutupkan api..
    3. .

    Rebung ni sebenarnya lebihan rebung madu yang MaDiHaA beli dari Kak IlahJY tempohari. Masak pun dah lama dah ni. Sebahagian dibuat acar & selebihnya dimasak gulai lemak ni. MaDiHaA memang suka sangat dengan rebung, tak kira masak apa pun. Tapi en. suami lebih suka dibuat gulai macam ni.

    Begitulah pembahasan Masak lemak rebung bersama sotong terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Masak lemak rebung bersama sotongkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Panduan membuat Masak lemak rebung bersama sotong"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel