Recent Posts

    ad

    Step by step membuat Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram

    Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar tentang Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram yang dapat kalian jadikan ide. Hidangan yang amat mudah disediakan dan sesuai untuk anak-anak yang tidak makan pedas. Bahan bahan Sotong - potong bulat Sos tiram Garam/perasa Air sedikit Bunga kubis Carrot Halia Bawang besar Bawang putih. SOTONG GORENG KUNYIT Cara Dato Rizalman - Siap Dgn.

    Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram Dikongsikan oleh Afiey's Kitchen Sotong diasingkan kepalanya, bersihkan dan hiris bulat badan sotong dan kepalanya dibuang segala kekotoran, cuci dan toskan. Gaul dengan serbuk kunyit dan tepung jagung hingga rata. Balik ke rumah selepas seharian beerja, memang meletihkan. kamu bisa memasak Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram manfaatkan 8 bahan 2 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

    Bumbu dan bahan untuk memasak Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram

    1. Sediakan juga 400 gm sotong.
    2. Sediakan 2 biji bawang merah.
    3. Silahkan kamu persiapkan 2 biji bawang putih.
    4. Anda Memerlukan 1 inci halia.
    5. Selain itu juga tambahkan 1 sudu serbuk kunyit.
    6. Kamu butuh 2 sudu besar sos tiram.
    7. Silahkan sobat persiapkan Sayur lobak dan cili benggala.
    8. Silahkan sobat persiapkan Garam secukup rasa.

    Nak masak macam-macam memang tak sempat. Nak senang, masak je sotong macam ni. Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit. Murtabak Maggi & Udang Masak Kunyit Bersos Tiram Salam semua.

    Intruksi cara membuat Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram

    1. Gaulkan Sotong dengan serbuk kunyit dan sedikit garam. Panaskan minyak dan tumiskan bawang merah, bawang putih dan halia yang telah dihiris. Gorengkan sehingga sedikit garing.
    2. Setelah itu bolehlah dimasukkan sotong yang telah digaul kunyit tadi dan goreng sebentar. Bolehlah dimasukkan pula sos tiram dan di gaulkan sebati. Jika ingin berkuah bolehlah dimasukkan sedikit air. Akhir sekali bolehlah dimasukkan sayur lobak dan cili benggala. Setelah sayur sedikit layu bolehlah tutup api. Siap!.

    Selamat berpuasa Rejab.pada yang mengambil kesempatan ini untuk mempertingkatkan lagi amalan dan bekalan kita menuju.ke destinasi yang sebenarnya dalam kehidupan kita yang bergelar manusia. Walau bagaimanapun kehidupan tetap kita teruskan.seperti hari-hari biasa. Sekarang dok tular Nasi Ayam Kunyit, apa kata kreatif sikit, kita padankan Ayam Goreng Kunyit dengan nasi goreng. Maka jadilah Nasi Goreng Ayam Kunyit, menu sempoi terlajak sedap. Sesuai sangat dengan orang bujang, tak pandai masak pun gerenti boleh buat punya.

    Begitulah pembahasan Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Sotong Goreng Kunyit Bersos Tirampostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Step by step membuat Sotong Goreng Kunyit Bersos Tiram"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel