Recent Posts

    ad

    Tutorial memasak Sotong Goreng Kunyit

    Sotong Goreng Kunyit ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar tentang Sotong Goreng Kunyit yang dapat kamu jadikan ide. Sotong goreng kunyit saya hari ini memang win. Kalau masa kecil kecil dulu, Arwah Bonda akan menyediakan sotong rebus hitam. Itu jer masakan yang saya makan yang menggunakan sotong.

    Sotong Goreng Kunyit Dato'Rizalman kembali dengan Sotong Goreng Kunyit - jom cuba fuhhhh ♥️ saya dah cuba. Anda bila lagi? #SotongGorengdatorizalman #Sotonggorengkunyit #RIpungpang #. Rasanya juga sedap dan keluarga anda pasti sukakannya :). anda bisa memasak Sotong Goreng Kunyit menggunakan 5 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

    Bumbu dan bahan untuk memasak Sotong Goreng Kunyit

    1. Anda perlu 200 gm sotong.
    2. Kamu siapin 1 sk serbuk kunyit.
    3. Anda butuh 1 biji cili merah.
    4. Sobat juga memerlukan 1/2 bijj bawang holland.
    5. Anda membutuhkan 1 sk garam.

    Angkat sotong guna penapis besi dan toskan di atas tisu dapur. Kaut semua kerak-kerak tepung untuk mengelakkan menjadi hangus. Gaul dengan serbuk kunyit dan sedikit garam kemudian perap dalam beberapa minit. #Panaskan minyak ke dalam kuali dan tumis bawang putih dan cili padi hingga wangi. kemudian masukkan sotong yang telah diperap tadi bersama kacang panjang, bunga kobis dan bawang besar . Kemudian gaul dengan serbuk kunyit dan sedikit garam.

    Langkah cara membuat Sotong Goreng Kunyit

    1. Goreng sotong tanpa minyak. Kemudian masukkan serbuk kunyit. Tidak perlu masukkan air dan minyak..
    2. Kacau sehingga sotong mengeluarkan airnye sendiri..
    3. Apabila air sotong hampir kering masukkan minyak sedikit. Kemudian masuk semua bahan cili dan bawang serta perasakan dengan garam. Kacau sehinnga sebati. Siap..

    Hidangan yang amat mudah disediakan dan sesuai untuk anak-anak yang tidak makan pedas. Saya tidak mahu ianya ditenggelami oleh rempah dan perisa lain. Resepi Kobis Goreng Ala Mamak yang sangat mudah disediakan. Oleh kerana suka sangat makan sayur yang dimasak macam ni kat kedai mamak, Che Nom cuba masak sendiri dan hasilnya sangat sedap. Bahan utama dalam menu ini ialah biji sawi yang boleh didapati di kedai runcit atau pasaraya biasa.

    Begitulah pembahasan Sotong Goreng Kunyit terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Sotong Goreng Kunyitartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Tutorial memasak Sotong Goreng Kunyit"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel