Recent Posts

    ad

    Resep Sambal Sotong PKP

    Sambal Sotong PKP ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Sambal Sotong PKP yang dapat kamu jadikan wawasan. #sambalsotong #sambal #lemak #resepi #recipe #simple #pkp #stayathome #squid.. Bagi penggemar makanan laut terutama sotong, resipi-resipi ini sangat menarik untuk dicuba. Penyediaanya sangat mudah dan menjimatkan masa ibu-ibu.

    Sambal Sotong PKP Untuk resepi nasi lemak boleh lihat di SINI.cuma kat sini saya nak share resepi sambal sotongnya je. Petua nak menghasilkan sambal tumis yang sedap mestilah tumis dengan minyak yang banyak, dengan api yang kecil hingga cili kisar betul-betul masak. Sotong kecil ni adik yang kirim dari perak. kamu mampu memasak Sambal Sotong PKP memakai 10 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

    Bahan dan bumbu untuk memasak Sambal Sotong PKP

    1. Kamu membutuhkan Bawang putih dihiris.
    2. Silahkan kamu persiapkan Bawang merah dihiris.
    3. Anda Memerlukan Bawang holand dihiris.
    4. Persiapkan Cili padi (optional).
    5. Kamu perlu Halia dihiris.
    6. Sediakan Air asam jawa.
    7. Siapkan juga Cili kisar.
    8. Sediakan Sos tomato.
    9. Silahkan sobat siapkan Sos tiram.
    10. Sobat juga memerlukan Perasa.

    Saya cuba masak, memang ternyata sedap. Bawang putih dihiris Bawang merah dihiris Bawang holand dihiris Cili padi (optional) Halia dihiris Air asam jawa Cili kisar. Hidangan dari Indonesia yang sememangnya menjadi kegemaran ramai. Dihidangkan bersama nasi putih, tempe, tauhu dan ulam-ulaman, rahsia keenakan menu ini semestinya terletak pada ayamnya yang garing tapi lembut serta sambalnya yang power.

    Intruksi cara membuat Sambal Sotong PKP

    1. Panaskan minyak. Masukkan bahan yg dihiris.
    2. Masukkan cili kisar, air asam jawa, sos tomato, sos tiram, gula.
    3. Masukkan sotong dan akhir sekali cili padi dan bawang holand.

    Apa lagi nak buat masa pkp. Sejak tu takde gambar nak ambil. Rindunya nak keluar makan, jalan-jalan cuci mata, lepak mamak. Oh rindu teh tarik Subaidah haha. Sekarang ni duduk rumah masak je la kerjanya, maka kita update resepi je la.

    Begitulah pembahasan Sambal Sotong PKP terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Sambal Sotong PKPkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Resep Sambal Sotong PKP"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel