Recent Posts

    ad

    Resep Ayam Phat Phet

    Ayam Phat Phet ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar mengenai Ayam Phat Phet yang bisa Anda jadikan ide. Ayam phat phet merupakan sebuah hidangan yang berasal dari Thailand. Ia agak pedas dan sekiranya tidak suka makanan pedas, anda boleh kurangkan jumlah pes yang digunakan. Kebiasaannya, pes phat phet yang sedia digunakan ada di jual di pasar basah di Langkawi.

    Ayam Phat Phet David The Good Recommended for you Haii. Hari ini aku share Cara Memasak Ayam Phat Phet. Bahannya mudah dan juga mudah untuk memasak Cara Memasak Ayam Phat Phet. anda bisa memasak Ayam Phat Phet memanfaatkan 16 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

    Bahan-bahan untuk memasak Ayam Phat Phet

    1. Anda perlu Bahan bahan kisar.
    2. Sobat juga memerlukan 2 batang Serai.
    3. Anda membutuhkan 3 biji bawang merah.
    4. Kamu siapin 3 ulas bawang putih.
    5. Sediakan 10 tangkai cili padi.
    6. Sediakan juga 2 sudu kecil Kunyit serbuk.
    7. Selain itu juga tambahkan Bahan bahan perap.
    8. Anda butuh Ayam.
    9. Kamu membutuhkan 2 sudu kecil kunyit serbuk.
    10. Kamu siapin 1 sudu kecil garam.
    11. Sobat juga memerlukan Bahan bahan lain.
    12. Kamu siapin 1 keping asam gelugur.
    13. Kamu perlu 3 helai Daun limau nipis.
    14. Persiapkan 2 sudu besar Maggi secukup rasa.
    15. Silahkan sobat siapkan Minyak untuk memasak.
    16. Anda Memerlukan Sedikit air.

    Yuk nonton video Cara Memasak Ayam Phat Phet ini. Beberapa biji terung kecil Thailand - di belah dua. Phat Phet Gai ni original dari thailand, pedas dan menggunakan bahan-bahan rempah tempatan sahaja. Jika kawan-kawan nak tahu, Phat ni maksud tumis, Phet ni maksud pedas dan Gai adalah Ayam.

    Intruksi cara membuat Ayam Phat Phet

    1. Kisar bahan bahan kisar..
    2. Masukkan minyak,tuang bahan kisar ke dalam kuali. Tumis bahan kisar sehingga naik bau..
    3. Masukkan ayam yg telah diperap,asam gelugur,daun limau purut,sedikit air dan secukup rasa. Gaul rata. Biarkan masak dan sedikit kering..
    4. Angkat dan hidangkan..
    5. P/s : Ayam boleh juga digoreng terlebih dahulu dan kemudian masukkan kedalam bahan kisar yang ditumis..

    Ia merupakan masakan Kelantan dan dipercayai berasal dari Thailand. Aroma rencah yang ditumis sempurna menjadikan menu ini sangat enak sekali dimakan bersama nasi putih dan juga roti. Jika kurang berkuah. masukkan sedikit air mengikut citarasa sendiri. kalau nak pedas lagi. kisar cili padi lebih. masak ayam Phat Phet ni lebih kurang nak masak ayam masak pedas je. Phat Phet Gai / Thai Fried Spicy Chicken / Ayam Phat Phet is best serve with steam rice and best eaten when its piping hot. Hot from heat and hot from the chillies.

    Begitulah pembahasan Ayam Phat Phet terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Phat Phetkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Resep Ayam Phat Phet"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel