Recent Posts

    ad

    Panduan memasak UDANG MASAK MERAH (recreate)

    UDANG MASAK MERAH (recreate) ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar mengenai UDANG MASAK MERAH (recreate) yang bisa kalian jadikan ide. Sebab rasanya kuah masak merah ini bukan sahaja sedap dimakan dengan ayam tetapi juga dengan udang, sotong atau pun ikan. Rasanya pun ada juga seperti rasa Masam Manis. Jadi nak panggil Udang Masak Merah atau Udang Masam Manis atau apa apa pun boleh lah, janji hepi dan tak menyusahkan sesiapa.

    UDANG MASAK MERAH (recreate) Salah satu kelompok yang tinggal sana ialah pelajar dari Hong Kong, jadi. Resepi sambal udang petai Mila Campak Campak. Kari Pekat Ikan Merah Nostalgia Kampung Halaman. kamu sanggup membuat UDANG MASAK MERAH (recreate) mengfungsikan 10 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

    Bumbu dan bahan untuk memasak UDANG MASAK MERAH (recreate)

    1. Silahkan sobat persiapkan 300 g-500g Udang.
    2. Sobat juga memerlukan Serbuk kunyit.
    3. Sediakan Garam.
    4. Sediakan juga 1 biji bawang besar.
    5. Sediakan 3-4 ulas bawang putih.
    6. Silahkan sobat siapkan 10 cili kering (lebihkan kalau suka pedas).
    7. Kamu siapin 1 inci halia.
    8. Kamu butuh 3 sudu besar sos cili.
    9. Selain itu juga tambahkan Gula.
    10. Persiapkan Cukup rasa(optional).

    Buar air udang kluar cmpur dgn sambal tumis. Air udang tetap ada dlam minyak.. Nasi Minyak dan Ayam Masak Merah Sangat Sedap (A Keeper Recipe) Nasi Ayam Paling. udang masak merah paling meletop, ringkas dan sedap.,anda mesti cuba dan pasti akan suka rasanya yang paling meletop sedapnya. Boleh klik di SINI untuk resepi Udang Goreng Butter tanpa Telur Masin.

    Langkah cara membuat UDANG MASAK MERAH (recreate)

    1. Perap udang yg sudah di potong separuh kepala bersama garam dan kunyit, kemudian goreng sehingga rangup.
    2. Blend kesemua bawang merah bawang putih halia dan cili kering, masukkan sedikit air.
    3. Panaskan minyak, tumis bahan2 yg d blend sehingga pecah minyak.. Masukkan 3 sudu besar sos cili, gula dan cukup rasa.
    4. Masukkan udang yg telah d goreng, sebatikan.. Rasa ikut pilihan sendiri.. Siap untuk dihidang, resepi ni sy buat pedas manis ✌🏻.

    Bahan bahan dan cara caranya sama, cuma perlu ditambah telur masin sahaja untuk menjadikan Butter dan Telur Masin. Hmm sebelum tengok resepi, saya nak kongsikan sedikit intipati kuliah maghrib oleh Ustaz Sharizan kerana rasanya dah lama saya tidak menulis intipati tazkirah. Satu lagi cabaran memasak udang ialah apakah masukkan udang mentah dalam sambal ataukah perlu goreng udang dahulu. Atau kulitnya apakah sama ada dikupas atau tidak. Resepi sedap ini gerenti akan memancing selera makan anda semua.

    Begitulah pembahasan UDANG MASAK MERAH (recreate) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul UDANG MASAK MERAH (recreate)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

    Belum ada Komentar untuk "Panduan memasak UDANG MASAK MERAH (recreate)"

    Posting Komentar

    Iklan Atas Artikel

    Iklan Tengah Artikel 1

    Iklan Tengah Artikel 2

    Iklan Bawah Artikel